Tuesday, November 17, 2009

500 days and searching

I hate watching Hollywood's romantic movie.

kalau dah start pembukaan post dengan penggunaan English tu maksudnye aku series.

kalau dah ber aku kau dalam post tu maksudnye aku series jugak.

..........

right now.at this very freaking moment I must admit that depression is again my best friend.

Finally had the chance to watch 500 days of summer just now. awal2 lagi dah tau bakal hati kacau sebab tiap kali tengok movie macam ni pon hati tetap kacau jugakkan.tapi like always, hati gatal gak nak tengok. jadi hameklah kau.

kenape aku benci??

sebab lepas tengok mesti ade macam2 mende aku pikir dan selalunye mesti mende yang akan contradicting dengan realiti dan aku tak suke realiti. aku suke mende yang jadik kat aku ade unsur2 mende yang ade dalam segale movie Hollywood tuh. Aku mau mende yang bermakna dan bole di relatekan dengan kemahuan asas manusia. kemahuan manusia ape yang aku maksudkan? kemahuan yang semua manusia nak dalam hidup dan yang kita selalu bayangkan nak dapat terutamanya masa kite budak2 tapi bile dah besar tak dapat sebab reality prevails. tapi aku tanak realiti menang.aku nak dapat ape yang aku masa budak nak. aku percaye aku bole dapat.

tp selagi tak dapat selagi tulah kene tengok movie2 macam ni dan selagi tulah hati jadi depress tiap kali lepas tengok movie tuh.

now u know why I dont go to cinema alone.

No comments: