Wednesday, March 03, 2010

Power to the Panties!!!!! (yea saya agak pervert)


power to the panties!or is it Pantheism?

Petang tadi saya pergi ke kelas post graduate saya. ikut jadual hari ini saya perlu ke kelas untuk mengaji mengenai sastera Islam.hari selasa untuk semester sekarang memang di khaskan untuk saya belajar mengenai sastera Islam di mana tajuk berkenaan literature in Sufism memang di fokuskan. secara harfiahnya, saya amat meminati pelajaran tersebut kerana saya mmg suka Rumi, Khusro, Gibran dan sebagainya....okeh Gibran saya baru suke sebab seorang inspirasi yang kenalkan saya kepada beliau tetapi bila belajar mengenai isu2 sufism ni kadang-kadang rasa menyampah jugak sebab 98 peratus saya tidak faham atau susah nak masuk dalam otak.

jadi bila dah tak faham permikiran otak akan cenderung untuk mudah merepek dan berlegar2 di dunia luar mahupun secara tiba- tiba jadi kosong. contohnya hari ini punya pembelajaran

owhhh baideway, memang saye nak updet blog ni pon sebab nak cerite pasal pengalaman dalam kelas saya petang tadi.saya rasa lucu.

okeh tadi dalam kelas ada presentation dan masa sesi Q dan A adalah terkeluar salah satu essence of Sufism iaitu konsep Pantheism. untuk sesi tusyen percuma saya akan kopi pes definasi Panthiesm yang saya cilok dalam wikipedia kejap lagi....okeh lihat bawah.

Pantheism is the view that the Universe (Nature) and God are identical,[1] or that the Universe (including Nature on Earth) is the only thing deserving the deepest kind of reverence. The word derives from the Ancient Greek: πᾶν (pan) meaning "All" and θεός (theos) meaning "God" - literally "All is God." As such Pantheism promotes the idea that God is better understood as a way of relating to nature and the Universe as a whole - all that was, is and shall be - rather than as a transcendent, mental, personal or creator entity.[2] Pantheists thus do not believe in a personal or creator god. Although there are divergences within Pantheism, the central ideas found in almost all versions are the Cosmos as an all-encompassing unity and the "sacredness" of Nature.

okeh diatas adalah hanya mukadimah dan tuisyen free saja. sekarang saya ingin anda sebut pantheism banyak2 dan bayangkan bila anda yang sedang terawang2 di awan tetiba disogokkan oleh perkataan tersebut secara tetibe.

jadi itulah yang terjadi pada saya.

masa saya sedang terbuai dalam hidup berangan, telinga pervert saya tertangkap pula bunyik tersebut lalu saya terus tertanya

"Pantiesm?menariknya konsep. sounds cool but what does panties got to do with Sufism?"

then saye terus bayangkan tentang satu ideology mengenai spenda yang berasaskan unsur sosialism ataupon feminism dan saya pikir "perlu tak ade lawan ideology tersebut iaitu Anti-Pantiesm?agak2 ape perlu kite perjuangkan kalau kite mahu jadi main proponent dalam ideology tersebut?"

.................

saya giggles sendirian dengan agak melampau ketika ini.hohoho.

1 comment:

Anonymous said...

kekeke~~i can't stop laughing