Sunday, October 19, 2008

we are all yours

Kita hidup, jumpa, pergi dan kembali lalu mati seketika sebelum Tuhan panggil semula berkumpul di padang masyar...

mati itu pasti.

Aku tak pernah takut mati. Aku takut dengan persediaan. Macam bagi kita yang sangat menggelabah untuk keluar date kali pertama dengan manusia yang kita paling jatuh cinta.

Ini mungkin tidak terkira comparison nya. Jadi persediaan itu lebih menakutkan.

minggu lepas dan kelmarin aku terkejut dan berhenti pandangan terhadap dunia apabila mengetahui ayah kepada syima dan ibu kepada rakan baik aku, Firah telah pergi berjumpa Penciptanya yang maha cinta. sedih aku yang hanya terlibat secara persahabatan.

Bagi Firah dan Shima kesabaran yang mereka ada mungkin tak terkira.

Aku cuma nak beritahu yang kau berdua shima dan Firah, walau kami tak berada di samping kamu saat itu, aku mahu kamu berdua tahu, yang setiap nyawa kawan-kawan kamu ada bersama kamua. toleh saja di kiri dan kanan kamu, adalah kami di situ.

bagi menghormati kehilangan mereka, blog ini tidak akan punya sebarang post untuk seminggu yang akan datang.

aku berkabung

kerana giliran aku belum tentu aku tahu lagi bila sampainya.

2 comments:

Bambi Starlight said...

Zarie, terima kasih Firah ucapkan. For this, for the call. Tak terucap Firah atas sokongan, doa dan ingatan Zarie kepada Firah dan Syima...terima kasih...

Thank you for your call on Saturday. I know it wasn hard for you to hear me cry like that..thank you for pulling through...I drew my strength from it

syima said...

Thank you for this entry, thank you so much.. Although I don't know you that well, I guess in the end kindness does matter

May Allah reward you for your thoughts and prayers and your kindness.. thank you again.