Saturday, August 15, 2009

perlu ke?

saya terpikir nak start menulis dalam bahasa kolonial yang saya kuat belajar tentang sasteranya dari dulu sampailaaa sekarang.saya pun tak tahu kenapa dah lama saya enggan menulis dalam bahasa tersebut. bahasa melayu saya bukan hebat pun tapi mengada-ngadanye nak tulis dalam bahasa ibunda sendiri.macam meranapkan bahasa jek.

bahasa en white saya pun bukan hebat pon.tunggang langgang jek jugak. Agaknya saya bosan kot memandangkan 8 jam sehari saya bersepiking kat pejabat dan setelah setahun sebelumnya hari-hari mengajar bahasa tersebut kepada anak-anak bangsa lepasan spm saya rasa karen kot tulis belok dalam bahasa Melayu.lagipun macam lucu jek saya bila guna bahasa sendiri.saya sayang bahasa melayu okeeehh.

sedikit update lah.

!) saya sudah menjadi pelajar semula. mengambil jurusan kesusteraan Inggeris peringkat master. panggil saya half Doctor Azharisirat yeaa kalau rajin.

@) 20 haribulan saya secara rasmi berenti kerje di Malaysian Insurance Institute sebagai eksekutif setelah baru 2 bulan melaporkan diri di sana.sila rujuk nombor satu untuk tahu alasan saya berenti kerje.

#) saya konon2 mahu bela rambut.tapi saya yakin lepas raya rambut saya kembali pendek.

$) saya kemas rumah.cantik.setokin kat rumah saya rupanya ada dalam 100 pasang. saya kumpul, saya dan sarip basuh dan sarip sidai.

%) AHmad Helmi sudah beli kereta.kereta Honda Siti yang kagum. saya tumpang saja. tahniah ahmad.

^) rupanya saya ada anak lelaki yang saya tak pernah tahu wujud. umur dia dah 3 tahun.semalam dia datang jengah saya.

&) jelas diatas bohong belaka.

sekian...

No comments: