Thursday, May 28, 2009

tentang makan dan masakan.

Pukul 2.09 pagi.

walau saya harus bekerja dalam 7 jam lagi tetapi atas niat mahu menonton Final champions league yang menjodohkan diantara pasukan dokongan saya yang bernama Manchester United bersama Barcelona saya gagahkan juga mata.

situasi sekarang saya sedang menghisap rokok lagi.*hembus*

kebelakangan ini saya mengalami kesukaran memilih makanan yang diidamkan. Nak masak malas dan nak keluar pergi makan pun malas sebab perut dan otak tidak sehaluan.walaupun saya tetap makan juga tetapi perasaan makannya amatlah kurang. benci betul perasaan tersebut. akibat dari ketidakpuasan makan saya agak kerap bermimpi sekarang.tapi sudah lupa mimpi mengenai apa.

bila ini terjadi saya berfikir dulu masa duduk dengan ibu bapa memang tak pernah mengalami perasaan ini. dulu, apa pun yang mama masak semuanya memenuhi citarasa perut. saya jarang amat kompelin mengenai masakan mama sebab tak ada apa yang perlu dikompelinkan. memang hebat walaupun dari sudut kecil ianya agat trivial sebenarnya.

saya rindu soto, sotong masak hitam, mee kari, lontong,asam pedas ayam, popiah dan nasi ayam mama saya. masak singgang yang terlalu mudah itupun saya rindukan juga terutamanya melibatkan ikan selar kuning comel goreng rangup bersama sambal kicap.

saya mahu pulang~ dan makan masakan mama.

No comments: