Wednesday, November 05, 2008

Kenaboi, The Adventure...me the National Geographic photojournalist.

hehehehe...minggu lepas (weekend) aku pergi Negeri Sembilan ikut Ayap cover satu program called Kenaboi River Challenge 08. mula-mula ingat saje la nak ikut sebab tak jadik nak balik Johor. ingatkan bergembira sesaje tahap pergi event and then balik.sekali kene masuk hutan, redah hutan ngan 4x4 drive la plak. seronok giler. the best thing is I had the chance to again play with SLR camera and learn directly with a professional yang bernama Abg Ghani. hehehe I must tell you arr I, now know how to handle SLR camera woooo. and because aku pegang camera and konon2 jadi macam photojournalist like Ayap dan masuk plak hutan ngan 4 wheel drive, aku secara automatiknye terasa macam photojournalist for National Geographic. dahla pakai topi Jason Mraz.hohohoho.macam remaje plak tapi lagi hebatla. so dapat la jumpa orag-orang asli and amek gambo bagai and plus masuk dalam sungai mase shoot gambo orang main kayak sambil layan arus hebat.huhohohoo..teruja btol. walaupun penat nak mapuh sebab tak cukup tido and terase macam orang kene pukol tak abis2 mase naik ranjer, tapi i must say sume tu worth it la.once in a lifetime punye experience.

And then paling best is lepas balik sementara nak tunggu the next programme hari ahad aku ngan ayap bersetuju pergi Jelebu melawat Sarip!!!mula-mula jumpa die kat simpang pertang minum2 tepi jalan sambil makan goreng pisang dan air tebu then bile dah lame kami gerak terus pergi Pasoh bebeh! itu kali ke 2 pergi rumah sarip tapi for ayap first time. aku sampai rumah die tak banyak cakap terus tido.hohohoho..then maghrib bangun terus lepak ngan sarip sambil makan mee goreng sedap and durian sedap gak.aku siap bungkus tuh durian. bergembira btol walaopun kejap jek jumpa. kiteorang tido Seremban umah kawn ayap sebab nak tengok bola.

2 hari msauk hutan and amek gambar mmg seronok sangat. yeala membesar kat bandar tapi adore the life of kampung mmgla susah sket. so bile dapat peluang memang sangat teruja.it was one of the greatest experience for me. teringat zaman2 Libur masuk hutan and all.

aku try post gambar2 nanti.huhuhuhu yeayyy!!!!!

No comments: