Wednesday, February 18, 2009

yippayippp!!!

Sabtu ni ade peperiksaan PTD. aku mau pergi dan berusaha!!!kerana apa?kerana aku memerlukan hidup yang lebih stabil daripada apa yang aku ada sekarang. aku ok jek ngan hidup skarang tapi bile memikirkan gaji yang tak pernah tetap dan kesihatan yang terlalu terdedah dengan segala risiko tanpa insuran mane leh tahan. aku agak bersabar jugakla dan sanggup beli insuran memandangkan tempat kerja tanak lindung aku.jadi kalaulah aku mati eksiden tetibe mase nak pergi kerje.mati kataklah aku. ni pon dah dua minggu aku demam,batuk, sakit pale, sakit badan tapi gagahkan jek hidup pergi kerje.kalo tak pergi kerje takde duit jugak kan hujun bulan nanti.jadi sekarang ni kesihatan tolak tepi semua.yang penting ade gaji...rase macam sial gakla.tapi aku sedarla yang aku kene rase susah dulu sekarang supaya hari esok aku boleh rase senang.

pikir pasal kerja kalau nak ikotkan aku punye perasaan nak jek aku belah carik tempat lain yang boleh bagi hidup yang bagus dari sekarang.maksud aku atleast gaji tu stable la dan tak berubah-ubah tiap bulan dan paling penting bole lindung aku mase tengah berkerja. tapi memandangkan aku ni nak buat master aku tabahkan hati jugak.mase depan tu lagi penting dan yang paling penting ilmu tuh kene kejar baru rezeki datang. insyaallah.

semoga hari esok aku tak down pasal kerja sebab aku tak suke mengajar bebudak tu semua time down.aku nak kongsi ilmu dengan ikhlas. nak motivate dieorang utk kejar ilmu supaya dieorang senang.tapi kalo dah down pasal duit sampah jugak rasanya.gileeeeee.

1 comment:

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

So how did the test go?..ok ke?..senang?..hehe