Thursday, March 27, 2008

penyesalan

Regret...

kalau orang tanye aku 'apekah kekesalan ko yang paling besar dalam hidup?' aku selalu kate aku tak pernah menyesal dengan ape pon yang aku dah buat. bagi aku ape yang jadik kat aku samada baik atau buruk tu semua pengajaran.sesuatu yang mengajar aku tantang makna hidup dan mengajar aku untuk jadi seorang manusia. aku orang yang berfalsafah dan ada prinsip. aku tak suke kesiankan diri sebab bile aku kesian kan diri sendiri maknenya aku tak bangga dengan hidup yang aku ada. hidup ni bukan ader dua tiga kali so aperpon jadi, buatpe nak menyesal.lagipon macam mana terukpon benda jadik kat aku, satu hari nanti kalau aku ingatkan balik sume tu mesti aku anggap semua tu hiburan.
aku tak menyesal dengan Azhari sekarang sebab aku faham segala yang buruk ader dalam aku, aku mesti nak baikkan. aper skali benda bodoh yang aku pernah buat aku mesti letakkan sempadan dan sebaik-baiknya aku takkan ulang balik benda yang sama. kalau aku biadap ngan keluarga aku pun aku tak menyesal sebab aku tau lepas tu aku akan ubah semua tu.mintak maaf dan berusaha takkan biadap lagi. aku faham diri aku.aku bukan orang yang senang nak bersetuju dengan benda yang bertentangan dengan prinsip dan pegangan aku. jadi kadang2 aku memang terkasar dengan famili tapi aku tak anggap diri derhaka sebab aku tahu aku akan cuba buat yang lebih baik lepas tu dan famili aku memang faham.
same gak dalam perhungan ke aper ke.aku tak pernah menyesal dengan aper yang jadi dan ape yang aku buat kat ex aku. kalo ikut sejarah dulu memang agak playboyla sebab hobi masa dulu memang kumpul awek. pastu biarkan dieorg tinggalkan aku sebab aku takkan tinggalkan diaorang.prinsip:p
macamana terukpon aku silap aku tetap pasang orang tapi bile dah sedar sume tu tak elok aku stop.aku tak menyesal sebab buat tu semua sebab lepas tu aku tau aku takkan nak buat benda yang same macam tu lagi.lagi pon lepas tu orang pulak buat kat aku so kire karmala.hahaha..then bile masuk Univ aku jadik lagi serius tapi tak de jodoh gak.hahaha..biasela..masih kanak2. aku tak menyesal gak sebab atleast aku happy mase tu dan aku faham takde jodoh.nak buat macamana kan.sekurang2nya aku belaja tentang konsep kalau dah sayang orang ape benda yang buat orang yang kite sayang tu gembire kite pon kene gembire untuk dia.
tapi ade gakla benda yang aku buat yang agak melampau.kire macam sumpah aku tak percaye aku bole buat sampai macam tu skali tapi kemungkinan besar sebab kene provoke aku pun buatla.tapi utk jadi adil sebenarnye aku pon provoke die jugak.kire masing2 provok masing2 dan dua2pun tak dapat kawal perasan.tapi macamanapun memang rase bersalah yang amat sangat. aku mula2 nak menyesal tapi bile pikir balik mungkin disebabkan benda macam tu bole jadi sebenarnye dia nak ajar aku supaya lebih bersabar satu hari nanti.jadi aku tetap tak menyesal cuma rasa bersalah yang amat sangatla.mintak maaf sangat2.
jadi sepanjang 23 tahun aku idup ni aku tak pernah dan tak nak menyerah dengan kekesalan.aku nak teruskan dengan ape yang aku percaya.walaupun nampak ego tapi kalau nak ego dengan diri sendiri aper salahnya kan. lagi baik kot.

No comments: