Wednesday, March 26, 2008

family

i miss my family



now that i'm working and having to live my own life away from my family...God it really hurts me.



duduk bujang and jauh dari keluarga mmg mencabar rupanye. dulu mase kecik2 tak sabar nak ader umah sendiri atau duduk bujang ngan kawan2 rapat. mase tu dalam otak pikir seronok jek duduk bebas and bole buat ape2.



ingat lagi mase kecik2 dulu aku ngan Fuad selalu berangan berlakon macam orang besor pastu duduk umah bujang berdua. mase tu port kat surau so dalam berangan tu kire umah aku ngan die besorla. kelakala jugak sb tu walaupon umur kiteorg dalam 5 or 6 tahun tapi mase tu berangan macam orang besor.siap ader moto besor lagi and ader bawak pompuan balik umah.hahaha..



bile sekolah menengah aku ngan member Anak Dato' macam jijol, Ecam, Man, Julie berangan nak duduk umah bujang sebelah menyebelah sebab seronok sangatla jumpe hari2. kiteorg rapatpon dulu2. tapi lepas sekolah mase aku sambung blaja kat IBB (I.T) Bandar baru uda kire sempatla jugak aku duduk bujang ngan Man. Julie duduk atas satu level jek ngan kiteorg n jijol ulang alik umah die. seronokla jugak n sempatla duduk dalam 34 bulan sebab lepas tu UIA antar surat masuk Uia.



kat Uia berangan lagi nak duduk bujang ngan geng2 Libur tapi time ni dah agak realistikla jugak sebab grad beze. aku ngan emi grad dulu.singkong, sakip grad lagi setahun and sarip lagila.die duduk kat N.9 jadi boss contractor terus. emi pon umah kat K.L gak so pejadah nak carik umah bujang ngan aku. aderla skali rase nak duduk bujang ngan Nik tapi bapak die ader plak.mane bujangnye kalo duduk ngan bapak.ceh!hahaha



lepas grad plak tuptap aku dapat keje kat Shah Alam. Irony gilela considering tini org shah alam.kire walaupun rohani nyer aku ngan die dah jauh physicallynye dekat jek. dulu mase nga die rohani dekat physically jauh..hehehehe life.

Now dah duduk bujang rindu jek kat family. giler rapat aku ngan family especially ngan mama abah and abag. lagipon ader Alia so lagila rindu. anon duduk kat putrajaya tapi selalunyer die kat melaka so nak jumpe pon susah.ikutkan nak jek lepak umah die sebab ader Irfan ngan Batrisya.hohohoho...rindula.

now dah jauh aku taula sangat2 betapa pentingnye family dalam idup aku. dulu tau gak tapi maybe I took things a little for granted so macam kalo tak jumpe lame pon tak kesah sgt sb cuti sem bole jumpe gak.but now dah keje nak cutipon tak tau lagi cuz baru start so susahla sketka.

aku tak kesah n tak penah nafikan kalo org kate aku manje ngan family sebab betolla. tapi takla manje yang melampau.more to super rapatla. rapat macam bole berbual selalu.borak2...

next month wajib balikla kot..

insyaallah.

No comments: