Tuesday, December 16, 2008

poetry

Poetry is one heck of a powerful instrument that we, as human have since the time of Adam and Eve. Aku as a person tak pernah tau bile aku start suke poetry ni. dalam blog aku a little less conversation jek aku rase maybe dah 4 tahun kot aku start menulis but as long as I could remember, aku dah menulis even mase aku kat sekolah rendah. that time I usually wrote my stuffs kat buku latihan sekolah or atas meja sekolah. so, kalo aku reminiscence balik zaman dulu2 aku rase buku latihan sekolah dulu ade lagi banyak poetry berbanding notes yg cikgu bagi and aku jugak seorang vandal yang sangat serious sb most of my school desk penuh ngan scribbling tulisan poetry aku bersama2 ngan cartoon bodo yang aku selalu buat.most of them gamba bunga and orang lidi.

Poetry bagi aku lagi dekat dengan jiwa aku sb dalam poetry aku bole let go of everything like, ape aku rase and ape yang aku kenal kat dalam diri aku. through poetry aku sangat bebas and through peotry jugak aku rase aku macam tunjuk diri aku yang sebenarnya. the honest fact about azharisirat.

dalam poetry takde istilah poem ko best or tak best.tak de istilah ko sangat berbakat sebab bakat tu bukan boleh diukurkan dan since we write poetry based on what we had in our mind so takbole la kite cakap ianya baik atau tak. semua poetry itu baik sebab apa saja yang kite kuarkan dari dalam hati tu adalah something yang baik and powerful.

aku pun agak bernasib baik gakla since some of my friends suke poetry gak.some of them are my favorites like kak fynn, dianne,sheena, tinie and some of them like ahmad emi eventhough jarang tulis poem tp bile die produce and post kan poem die aku rase mmg hebatlah.

poetry is sacred to me dan aku harap sangat aku bole menulis poetry ni sampai aku mati. atleast bile aku mati, sape2 yang teringat kat aku bole bace poetry aku. or harapnye kalo aku ade anak, anak cucu aku pon suke menulis gak sb for me the greatest achievement yang aku nak anak cucu aku ade is not based on dieorg punye duit ke harta but how well they can understand their life a person. aku nak dieorg paham diri sendiri and faham all the beauty that lies in this world.

Mase aku blaja agama kat sekolah dulu aku ingat ustazah aku cakap orang Quraisy anggap Quran sebagai satu form of poetry yang terulung. Aku ada gakla betulnye. dun get me wrong, aku mmg anggap al quran sebagai puisi terhebat sebab ianya datang dari Satu sumber yang maha ulung.ianya datang dari Kata2 si Dia dan tak ada kata2 yang lebih indah dari kata2NYA.
aku sebagai pencinta puisi hanya inginkan secebis inspirasi dari kata2 NYA semoga aku dapat menulis perkara2 yang indah tentang dunia, tentang DIA dan tentang diri aku.

No comments: