Tuesday, December 23, 2008

insomnia

pukul 3.13 pagi hari Selasa December tahun 2008. despite of having to work in 5 hours times, my eyes are still berdegil sedegil-degil umat untuk melelapkan matanya. abes sume care aku dah cube nak memakse untuk diri tidur tapi gagal dengan teruk jua.ni pun baru jek mandi sebab terase nak mandi.haduuuuu.....

now tengah duduk dalam gelap depan kat living room sambil mate terpacak menulis blog.

dulu mase ngaji kat UIA selalu sangat tidur lewat sebab seronok bergelak ketawa dengan Libur.kadang-kadang time macam ni kiteorg pergi kat sungai law dengan berbekalkan net tennis yang di rampok dan pergi tangkap ikan talapia kat situ dengan guna tangan jek.kiteorang panggil aktiviti tu 'semugur'. then bile dah cukup banyak and tangan pun dah calar balar kene sirip ikan, kiteorang bakar and cicah ngan sambal kicap. aku belajar makan ikan sungai pun dengan bebudak libur ni lah. kalo tak aku memang tak sentuh pun sebab kat umah mak aku tak masak ikan sungai.

kalau tak semugur time ni kiteorang mancing kat kolam maryam or kolam convest. ikan kat sini agak adventure la sebab ade patin,keli and of course lah talapia.singkong pegang rekod kat sini sebab berjaye naikkan pain 3 kilo.jeles btol.sume Libur jeles dengan rekod die.aku pegang rekod talapia kot and sarip pegang rekod labi-labi.

then kadang-kadang gak saje pg lepak kat convest hill sambil-sambil hisap rokok and buat unggun api.kire macam camp fire la konon-konon.kadang-kadang siap emi bawak gitar and nyanyi karoke ramai-ramai. kalau pak guard datang pun dieorang join skali.

kalo takde aktiviti langsung kiteorang lepak port bilik key and saje merepek lame2 sambil ketawa lame-lame.kadang-kadang takde idea or perbualan pun gelak jugak sebab pandang masing-masing. kalo time ade teater time macam ni sibukla tengah siapkan props teater. siap tidur seminggu kat main audi lagi sebab nak siapkan kerje. rindu laa time2 macam tuh.

agaknye kesan aku tak suke tido awal-awal time belajar dulu bawak ke malam ni jugaklah sebab aku sangat tak bole tidur skarang ni. kadang-kadang agak berlarutanla so sebab tuh aku tuduh insomnia nih.gile betol. aku takde blame zaman dulu la sebab kalo aku boleh trade ape2 pun kat dunia ni jangan haraplah aku nak tukar semua tu. giler btol kalo aku nak buat macam tuh.

kadang-kadang benda yang kite rase bermakne sangat turns out tak bermakne pun tapi benda yang kite ingat picisan jek time tuh turns out jadi perkara yang sangat bermakna dalam hidup kita dan perkara-perkara yang aku buat dengan Libur semua adalah perkara paling bermakna dalam hidup aku sekarang. Sumpah aku ingat sampai mati.

No comments: