Tuesday, January 06, 2009

Palestine

Aku kat sini minta sangat sape-sape yang baca blog aku nih tolonglah lepas semayang tuh doakan kesejahteraan dan kemenangan kat rakyat Palestine. mintalah Allah berikan mereka kekuatan dalam menghancurkan Yahudi laknat yang tak puas-puas membunuh anak-anak kecil Palestine. Tolonglah yea.kita sama-sama lah berdoa. Kita bukan boleh buat apa-apa pun sekarang jadi kalaupun kita tak nak bersatu lawan Israel atleast kita bersatu lah dalam meminta doa pertolongan dari Allah. Doa yang bukan untuk diri kita,bukan untuk ahli keluarga kita tapi doa untuk saudara mara kita yang tengah berjuang mempertahankan segalanya yang tinggal pada mereka untuk diperjuangkan.

pada pemimpin Malaysia yang kononya mengaku Malaysia ini Negara Islam tolonglah bersuara lebih lantang lagi. Aku benci btol tatkala melihat anak-anak Palestine dibunuh kejam kita yang kat Malaysia nih sibuk nak berjuang memburukkan masing-masing semata-mata nak menang kerusi Kuala Terengganu tuh. Ironi bukan Rakyat Palestine bermati-matian menentang Yahudi tapi kat Malaysia Orang Islam dia bermati-matian berperang antara satu sama lain semata-mata untuk satu kerusi parlimen.dah lah macam tuh. Siap guna isu hudud lah tadika kemas lah untuk menjatuhkan pasukan lawan. Ceteklah politik Malaysia ni.

Tolonglah bangkit yea kawan-kawan.tak banyak kita boleh buat kat sini. nak boikot barangan yahudi pun agak rhetorik semata. nak keluar berdemo pun Yahudi macam tuh jugak.nak tunggu resolusi PBB yang karut tu pun langsung tak berguna jugak. Yahudi Israel tak pernah takut dengan dunia dan dunia pun memang tak pernah serius nak bantu rakyat Palestine. Tapi sedarlah Yahudi takut dengan dunia Islam. walaupun dunia Islam memang suka sangat tidur dan buat-buat bodo ngan isu pembunuhan ni, tapi percayalah Israel memang takut dengan kita. aku faham dunia Islam takkan boleh bersatu tapi apa kata kita tak payah tuding kat orang lain dulu.kita mulakan dari kita.tanamkan sifat yang kita sebagai individu ni nak sangat meletakkan Islam itu di tempat paling atas dan kita sebagai individu nak sangat bersatu dengan orang saudara kita yang lain. kalau ada orang yang tak bersetuju biarkan sebab kita pasti akan jumpa orang yang macam kita jugak nanti. kita mulakan dengan berdoa akan kemenangan saudara kita kat Palestine.kita doa kan sama-sama. janganlah mengharapkan orang lain atau pemimpin.kita mulakan dari kita yea.

dah sampai masa kita tolak sume persepsi buruk kita terhadap agama kita sendiri dan mula melihat yang indah Allah berikan pada kita. doalah.

1 comment:

Tini Rahim said...

maybe this is smething we could do aside from doa.

visit this website

http://www.mohdrafie.co.uk/blog/2009/01/03/10p/