Thursday, January 15, 2009

rindu rumah

malam ni saye sangat rindu kat mama dan abah saye.sangat rindu nak balik johor dan abeskan mase kat rumah. rindu bebual ngan mama saye dan rindu bebual dengan abah saye pasal syarikat die dan macamane nak majukan lagi sume tuh.rindu jugak nak bebual pasal politik ngan abah. saye rindu nak bebual pasal kehidupan ngan mama saye.

kadang-kadang terpikir macamane kehidupan saye sekarang kalau duduk dekat dengan dieorang.hari-hari dapat abeskan mase dengan dieorang, kene marah, kene bebel,makan masakan mama pastu dapat tidur lelap sebab tau hari esok bangun-bangun dapat tengok dieorang lagi.

secare fizikal saye nampaklah abah ngan mama saye semakin lame semakin berumur dan saye puas hati sangat kalau tengok dieorang senyum atau ketawa.nampak dari kulit tua dieorang satu perasaan puas hati tengok anak die dah besar dan ade kehidupan yang bagus. dapat tengok cucu dieorang makin tahun makin bertambah. saye sangat mengharap ape yang abah ngan mama saye nakkan dari saye termakbul.

banyak mende saye janji kat dieorang.saye memang nak tengok dieorang happy. saye janji nak belikan dieorang kete mersedes pastu bawak diewang macam dieorang bos. walaupun abah saye dah pun beli kete mersedes tuh jadi saye dah ubahla janji tuh kepade nak bawak dieorang kat belakang jek macam bos.kire okaylah kot.

saye tak pernah terpikir lagi macam mane idup saye kalau satu hari nanti Allah ambil dieorang balik. saye bukan malas nak pikir. saye tau satu hari nanti jadi jugak macam tuh tapi saye takut sangat nak menghadapi hidup lepas tuh.saye dah besar tapi tetap takut dengan kenyataan tuh. kat sape saye nak bebual pasal kehidupan?pasal politik?pasal mase depan?

saye nak sangat balik johor sekarang ni. saye nak balik rumah pastu taknak balik kl balik dah.saye nak duduk bawah ketiak dieorang jek. saye taknak satu hari nanti saye menyesal sebab tak abeskan banyak mase dengan dieorang.

boleh tak Tuhan kalau kau nak ambil mama abah aku, kau ambil aku sekali?aku mungkin akan ke neraka dulu sebab aku anak derhaka tapi aku sanggup kalau satu saat nanti kau makbulkan doa mama abah aku untuk berjumpe dengan aku walau sekejap.

rindu sangat.

1 comment:

ainfazrin said...

ep sayang,

saya nangis baca entri awak ni :(